onsdag 9 december 2009

Äntligen hemma.

Jag då har jag översatt, eller filat på min gamla översättning, och det kommer bli bra det här. Ilmari Saarelainen som skall göra monologen verkar taggad och likaså regissören Riku Suokas. Tungt att förklara vad man menat på ett främmande språk. Sedan tuffa tillbaka till Helsingfors för att ha ett Lilla onsdag möte om vem som skulle kunna vara bra gäster till säsong II. (Finland är ju inte överröst med Basse Nybergs!) Och så fundera vi på sketcher. Det är fan i mig ingen lek att skriva sketcher. Eller skriva är skit enkelt men att komma på idéerna är det svåra. Men det var min onsdag det. I morgon blir det förhoppningsvis torsdag.

7 kommentarer:

  1. I morgon e det torsdag även här, och sen blir det fredag och sen blir det lördag o då ska vi till Biffen, o då har ingen mera roligt. Men som tur så blir det sen söndag efter det! O sen blir de måndag o du vet... tisdag... typ.

    SvaraRadera
  2. Om det är så svårt att hitta gäster, har jag en skitbra idé. Ha alltid samma personer i studion! Sitt bara och snacka skit, det kan bli hur kul som helst! Programmet kan man kalla t.ex. Ögonaböj.

    SvaraRadera
  3. alltså, jag börjar misstänka att "rynkorna" i pannan är permanenta......(bags för botox? =P)

    SvaraRadera
  4. En klassiker är att bjuda in en ninja och en samuraj och låta dom fajtas och se vem som vinner.

    SvaraRadera
  5. Klaus Danger. kanske det vore smartast att bara skippa över hela skiten och börja på måndag genast igen med arbete. För då vet man att det iallfall är tisdag nästa dag.

    Sebastian: Det är tyvärr så satans gjort redan.

    Erica: Vad är ditt problem? Lägg ut en bild på din inte brännskadade nuna då!

    Sebastian: Har jag inte läst detta i studentbladet -95?

    SvaraRadera
  6. Bra idé! Jag tänker börja med det. Efter fredag blir det genast måndag för mej. Det blir ju lite annan rytm än den som övriga världen har, men om man bara e tillräckligt bestämd så tror jag den övriga världen jämkar sig efter mej.

    Jag skall till stockholm på tisdagen (den dag som bruka vara söndag). Jag tänker vara jävla arg på alla svenskar som int är där på mötet. Efter några finska raivare så lär de sej nog. Stackrarna kommer att sitta dag och nat där i mötesrummet för de vet ju aldrig när den där galna finnen igen tycker att de tisdag! Fan va bra!

    Kanske jag sen utvecklar idén så att det till slut bara e måndag hela tiden. Då behöver man int vänta så länge! "Vi ses på måndagen"! Och till och med "måndag om två veckor" blir redan i övermorgon! Helt kung!

    SvaraRadera