lördag 16 januari 2010

Jag och Biggles.

Var och käkade på Rafla i dag. Deras lammköttbullar med vitkökssås var superb! Check´em out! Nu skall jag börja jobba lite. Har för mycket energi i mig så jag är lite mer rastlös än fokuserad. Så här ser jag ut då:
Jag känner mig som Biggles. Hans filosofi passar förresten in på att göra ståupp i Finland. "När man flyger, så är antingen allting som det ska vara eller också är det inte det. Är allt som det ska, behöver man inte oroa sig. Är det det inte, kan två saker hända. Antingen störtar man eller också störtar man inte. Störtar man inte, så behöver man inte oroa sig. Störtar man, så inträffar ettdera av två ting. Antingen blir man skadad eller också blir man inte skadad. Är man oskadad finns det ingen anledning att oroa sig. Skadas man så inträffar ettdera av två ting. Antingen repar man sig eller också dör man. Repar man sig behöver man inte oroa sig. Dör man kan man inte oroa sig."

Så här ser Biggles ut med mustasch när allt har gått bra och han inte oroar sig.

6 kommentarer:

  1. Hieno filosofia! JA lentäjäviittaus on hyvä, koska mä aiemmin kommentoin sun näyttävän vanhanajan lentäjältä. Mä koen jatkuvuutta ja hykertelen tyytyväisenä. Itsekäs on tämä ihminen, ja mielissään.

    Hyvää lauantai-iltaa. Mwah!

    SvaraRadera
  2. Det hâr är ju lite knäppt, men jag blev faktiskt så inspirerad av din blogg att jag beslöt mig för att starta en egen. Så behöver jag inte förorena din med massa ovidkommande historier. Love you man.:) (fast jag kan nog inte låta bli att kommentera för det…)

    SvaraRadera
  3. Bertie säger pipip up the chimney





    1

    SvaraRadera
  4. Thomas: Väldigt skön.

    Päivi: Biggles on kunkku.

    MichelleGullis: Tack tack.

    Karin: Vad roligt. Välkommen till blogg världen.

    Tommix: I´m shure he says that.

    SvaraRadera