måndag 23 augusti 2010

Jag gillar hans humor

The Colbert ReportMon - Thurs 11:30pm / 10:30c
Newsweek Ranks the World's Best Countries
www.colbertnation.com
Colbert Report Full Episodes2010 ElectionFox News

Det som stör mig med finsk media att alla skrev att nu får vi skit på oss. Vilket vi ju inte får alls. Detta är ironi. Jag blir så galen ibland på medias vinkling av allt. T.o.m. humor måste de "missförstå" så att de kan sälja mera tidningar. Aargh. Detta var ju ironi på amerikas bekostnad. Eller som Colbert säger själv: Newsweek's list of the world's best countries is based on useless criteria like education, quality of life and health

3 kommentarer:

  1. Jag blev alldeles konfys av tidningarnas rapporter om det här, jag antar att de missförstod på flit... bara roligt att Finland får uppmärksamhet!

    SvaraRadera
  2. haha Hostade upp en lunga men det var det värt.
    Hur kunde Suomi slå Ruotsi? ;)

    SvaraRadera
  3. Fager Dam: Eller hur. Om man läste tidningarna så trodde man att han spytt galla över Finland. Men kul med uppmärksamhet.

    Rebecca: Ja, vete fan.

    SvaraRadera