fredag 7 augusti 2009

Producenter vs Konsumenter

Ibland när man gör sketcher så trycker man på tittarnas "fittan anamma nerver". Att en sketch eller ett ord man sagt kan väcka känslostormar är helt makalöst i synnerhet när man inte har haft för avsikt att vara elak.

"Till Andre Wickstöm, Lilla onsdag. Jag tyckte att din "sketch" i tisdagens program från Sibbo Gymnasium var verkligt smaklöst. Virriga svensken var äcklig eller kan nån tycka att det var humor då han skrek glåpord åt eleverna, föreslog ett knull åt flickan som gick ut ur klassen osv osv ? Stackars elever som måsta delta i "filmen". Ifall du e Sibbobo som nån har sagt så hoppas jag att du skäms."
Tittarservice 25.05.2009



Och 97% av all feedback har faktiskt varit positiv och inte enbart finlandssvenska ungdomar har gillat Lilla onsdag.

"Tack för Lilla onsdag, det är verkligen ett underbart program. Allt är på något sätt så med stajl ihoppusslat. Gästerna har varit intressanta, fiffiga och med på tråden. Pojkar, ni kan det här. Hälsningar från tittaren Rea, 54 år, Hfors."

"Lilla onsdag on parasta mitä Ylen kanavilta on tullut pitkään aikaan!! "

"Lilla onsdag --- oli hauska ja "freessi" ohjelma – LISÄÄ"

"Jag hoppas att det blir en andra säsong av programmet Lilla Onsdag eftersom det är det bästa program som sänds på FST5."

"Lilla onsdag aivan loistavan hauska ohjelma!!!Onneksi uskallatte olla aidosti erilaisia --- "

1 kommentar:

  1. De faktiskt helt bra att ge en "knäpp" till sibbogymi! Tack och lov att jag inte gick in i denna skola, fast jag en sibbobo är (flr tillfället ennu tyvärr). :D

    Inge fel på sketchet!

    SvaraRadera