torsdag 21 maj 2009

stockholm i mitt hjärta

Nu är jag här. Väntar på min bil till inspelningsplatsen. Trevligt väder med en gnutta söndagsfiilis över staden. Antar att folk festat igår. Trevligt. Nu kan jag min text som rinnande vatten. Vi får se om kameran och regissören och medspelarna får det vattnet att frysa till is? Kan hända ibland. Knappast, har en bra känsla. Försökt klura på lite ståupp också. Visst är det lite kul att Stiga gör snökälkar, gräsklippare och pingpongbord. Härlig kombo! Hur tänkte de på första mötet.
-Kälkarna säljer bra men vi behöver nåt för sommaren! vad gör folk på sommaren?
-Klipper gräs?
-fantastisk ide. Gräsklippare.

1 år senare
- Nu har vi kälkar på vintern och gräsklippare på sommaren. Men vad skall vi sälja på våren och hösten? Vad gillar folk?
-pingpong?
-Du är ett geni. Alla älskar ping pong. kälkar, gräsklippare och pingpong. Treenigheten! Halleluja.


Typ så? Ja ja. jag tycker det var kul!

7 kommentarer:

  1. haha, de va faktiskt ganska kul. bara du inte kör med hello pussy ska de väl gå bra.
    fast de va ju rätt kul när du sa de i rätt situation!

    SvaraRadera
  2. Er jeg helt treg eller ingen humor...hvor er det morsomme, skal jeg le? Næh! :)

    SvaraRadera
  3. Det är roligt om man kommer från Tranås. (eller så är det inte alls roligt om man kommer från Tranås)
    Till Åsa: Du är inte treg du är från Norge. Det är två skilda saker!
    Till Miina: Tajming is everything.

    SvaraRadera
  4. Ja, det er jo klart. Er jo norsk, seff har det mye å si! drar min tomtemössa ned over ørene i skam!!! (men en ting må jeg bare si, er født som finsk. Slår i bordet!!) :)

    SvaraRadera
  5. Född som finsk. Det är ju pent, morsomt och göj. (De tre norska orden jag kan.)

    SvaraRadera
  6. Og de to ord vi bruker minst...

    SvaraRadera