måndag 11 maj 2009

Nu är det Officiellt


jag är en gammal fjärt. I dag när jag skulle läsa Hufvudstadsbladet så visste jag inte vad jag läste. De har övernatten bytt layout så den nu ser ut som en gratistidning som varje stadsdel har. Och detta är ett tecken på att man blir gammal när man blir bakåtsträvare. Men denna layout är så fittig att läsa så jag vet inte hur jag skall ta denna förlust. Jag blir bara ledsen och tycker att det mesta var bättre förut. En vecka tar det och sen har jag glömt hur den gamla tidningen såg ut. Men fram tills dess tycker jag att HBL är den fulaste tidningen av alla större tidningar. Påpassligt hade också Helsingin Sanomat skickat ett gratisexemplar så att alla människor som blev arga på Hbls nya layout kunde gotta sig att på finska läsa om vad som hade hänt i världen ur en tidning med gammal hederlig layout och på det sättet bli en hesari prenumerant. 

har lust att skicka en insändare till HBL och skriva: "om ni på detta sätt tror er få ny läsare så är det lika många trogna läsare som hoppar av" men så lågt tänker jag inte sjunka.  För jag försöker att inte vara en gammal fjärt. Husis kämpar på och försöker sitt bästa. Men layout killen lär inte få många ryggdunk. Han kanske får några knivdunk? (vad det nu sen är?)

Får inte bli bitter. Glada André skall segra.  

7 kommentarer:

  1. Yes, du är en gammal fjärt. Du har nu officiellt blivit Otto Donner, vänligen byt profilbild till denna:

    http://yle.fi/elavaarkisto/kuvat/artikkeli/00252_1iso.jpg

    SvaraRadera
  2. Jo, jag minns hur arga folk var när de bytte till tabloidformat. Och jag digga det så perkele. Men nu käner jag mig gammal när jag blir sur. men such is life.
    jag skulle spela otto donner i Ganes filmen men det fanns en dag jag inte kunde så rollen gjordes av niklas häggblom.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. kanske du valt fel utloppssätt för din frustration. jag är snarare förvirrad än något annat, men innehållet har väl inte skadats av lite färgkoderingar o annan omstrukturering? förresten har jag hört att ilska föråldrar en. o ger rynkor. varningvarning.

    SvaraRadera
  5. Oj My. Nu kanske du tar mina skriverier lite för allvarligt. Inte har jag gått omkring och varit arg på husis och spottat på folk. Och nej innehållet har inte skadats men dt är svårt att ta in innehållet när man inte vet vad man skall fokusera på.

    SvaraRadera
  6. Du lät så hotfull med knivdunkar o hot om insändare. Jag måste ju bara kolla. Trevligt att höra att bittra André inte segrade!

    SvaraRadera
  7. Oj nej varför har de gått och ändrat HBL??!! Suck. Håller dock med att förra ändringen de gjorde, till tabloidform var genial, men detta, nej fy skäms!

    SvaraRadera