fredag 6 februari 2009

Finlandssvenskt Näringsliv

En glad Schyffert dansar ner för Domkyrkans trappor i Helsingfors som en annan Lucia. Idag har "Lilla onsdag" fått en sketch med pensionärer på exkursion. Det blev roligare än det låter. idag var det bara jag och klippar Jocke i studion på Annegatan. Perret åkte till Stockholm för att köpa snus till mig och hämta fåtöljer till programmet. Inga fåtöljer, inget bra tv-program som jag hemskt sällan brukar säga.

Nu är veckoslutet här eller helgen som man säger i Sverige. Jag åker till min hemby, Paipis, och gratulerar min bror som fyller år idag. Ha en skön fredag alla 7 som sporadiskt följer bloggen. Kanske vi nångång kan träffas hemma hos mig och dricka te och skratta åt våra gemensamma äventyr?

3 kommentarer:

  1. Moi André!

    hyvää viikonloppua!

    -Riikka

    SvaraRadera
  2. Annars kul idé, men ja dricker bara bärs...

    SvaraRadera
  3. Bra idé André,betalar du flyg och logi åt mig då? LOL

    SvaraRadera