onsdag 27 oktober 2010

Insomnia natt 2. Läste två böcker i natt istället för att sova.

Anna-Lena Lauréns De är inte kloka de där ryssarna. Mycket bra och lättläst och intressant beskrivning av ryssar. Flera gånger finner man sig själv småle och önskar att man varit med Anna-Lena i Moskva och hennes ryska vänner.
Sedan blev det dags för min favoritförfattare David Sedaris senaste alster. Det är som moderna fabler som är ibland bestialiska, ibland rörande men mest helt sanslöst roliga. Så fast jag inte sovit och skall om en timme göra morgon tv så har jag inte haft dåligt sällskap i natt.

5 kommentarer:

  1. Härligt med bra sällskap. Den ryska boken kanske är något för mig då jag har några ryska kollegor. vad gör du i tv, pratar om något?

    SvaraRadera
  2. Läs den. Absolut. Sjukt bra på det sättet om du har ryska vänner.

    SvaraRadera
  3. Yes. Idag berättade en av mina ryska kamrater att det bara finns två gator i Helsingfors.

    SvaraRadera
  4. Såg Laurén på luckan igår, verkar vara en vädligt skärpt person.

    SvaraRadera
  5. Väl bittra djur i bestialboken...skoj men också deppande på nåt sätt.

    SvaraRadera