lördag 12 juni 2010

Kuopio i bilder.

För alla som undrat hur jag ser ut med paraply! Det är så fittigt väder här borta så klockorna stannar.
Lika glada som Snellman såg publiken ut igår under mitt gig.
Hittade dock ett trevligt café (café Fado)i staden. Tog en kaffe med Harri Lagström och
Pirjo Heikkilä och Jaakko Saariluoma.
I det vita terasstältet skall jag uppträda klockan 16:00 och 21:00. Hmm.
Det är tur att det står hotell för annars hade jag aldrig hittat det. Det är ett unket 80-tals hus som kallar sig hotell.
Rummet har någonslags träpanel på väggarna som gör att rummen luktar sommarstuga efter vintern.
Fantastisk vy från mitt fönster.
Fast jag låter negativ är jag nog innerst inne ganska glad. Skall försöka göra två super gig i kväll. Terasstältet skall lyfta och applåderna och skratten skall eka över denna Gudsförgätna stad.

10 kommentarer:

  1. Coolt ju att rummen luktar sommarstuga. Hur mycket tar du om man skulle hyra in dig om du uppträder på nån födelsedagsfest ?

    SvaraRadera
  2. Här e nog åtminstone inge bättre väder...stormar o regnar! Å inge tält har jag. Fast på senatstorget va ett tält o en scen...när jag gick förbi va de Zumba uppvisning (i regn o blåst!)

    Jootje

    SvaraRadera
  3. Här borta i Örebro är det också en hel del regn... Men jag är glad ändå. :)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar inte "gå igång" på pessimism, men nu måste jag erkänna att jag skrattade högt. Spiken i kistan var utsikten från ditt fönster :D

    Lycka till med keikkandet!

    SvaraRadera
  5. On sitä sateenvarjokuvaa jo odotettukin. Meinasin ruveta paintillä jo lisäämään sitä muihin kuviin. Toivon mukaan kaikki on mennyt mahtavasti! :)

    SvaraRadera
  6. det här har inget att göra med varken regnväder eller kuopio men jag kollade just på lilla onsdag som jag spelat in. Ni visade bara fråga 2 o 3 som Kim Herold ställde men du sa där att frågORNA var bra (redan innan tredje frågan). Så jag lämnade o fundera: vad var första frågan???

    SvaraRadera
  7. hade just börjat skriva att solen skiner här i rödbergen-d här var några timmar sen- men sen började d regna här också. man borde hålla tyst. anyway jag måste fråga- är den där hooded toppen som du har på dig i paraplyfoton från a&f?

    SvaraRadera
  8. haha, hotell hilton - släng er i väggen!

    SvaraRadera
  9. Det här var ett utav de mest komiska inläggen ja nånsin läst! Jag älskar Kuopio men en finsk stad är alltid en finsk stad. Tack för att du förgyllde min dag!

    SvaraRadera
  10. mrhyvönen: Gör inga privatafester. tyvärr.

    Jootje: Nå, det gör mig lite glad.

    Johanna: det skall man vara.

    Heidi: Du har ingen aning! men tack.

    Päivi: kaikki meni loistavasti.

    -annika-: ingen aning! Det blev så ibland att vi klippte bort nån fråga eftersom den blev lång eller krånglig och typ tråkig.

    anka: i wish. Det är en äkta H/M.

    kerstin: ja, kände mig inte kunglig precis.

    Anonym: Det var så lite så.

    SvaraRadera