lördag 18 juli 2009

Rönnskär med Calle och Inka

idag var det rönnskär som gällde. Rönnskär är en liten holme utanför Helsingfors dit barnfamiljer, ensamstående och nudister åker för att tillbe solens Gud. Jag och min kompis D åkte dit för att träffa Calle och Inka. Det var varmt och alla 4 var lite skönt bakis. När vi var klara blev det mellandrinks på min terass. Och nu blir det diverse aktiviteter för alla fyra av oss. På väg hem från rönnskär. Gubben framför mig påminde mig om ett måshuvud.
Inka på mellandrinks på terassen.
Grafiker Calle på mellandrinks. En nöjd liten filur.

Hoppas er lördag blir finfin. Min har iallafall börjat på bästa möjliga sätt.

2 kommentarer:

  1. ok,dags för lite allmänbildning:
    Rönnskär existerar även i Malax skärgård, trots branden för några år sedan (då malax fbk tillbringade 3 dygn till sträckning)så blomstrar holmen av diverse turister, växter och mås skit.

    SvaraRadera
  2. Ok. Jag kan tänka mig att det finns åtminstone 25 andra rönnskär runtomkring svenskfinland. kanske jag borde testa malax rönnskär i nåt skede.

    SvaraRadera